bmxforum.pun.pl Forum O Bmx

Opis forum


#1 2012-12-16 13:42:05

nieznajomy

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-12-16
Posty: 5
Punktów :   

[HowTo]Polerka

wiele osob pyta sie mnie, jak wypolerowac daną częsc, bo wrzucałem pare fotek a więc:

NA POCZĄTEK: zaczynając od poczaku - to pracochłonny proces, ktorym można uzyskac naprawde fajny efekt - starcie anody jest psheyepane, szczegolnie takie czarnej, chropowatej, jak kierownice mają np. zostają takie kropki czarne < chociaż z tego co wiem z anodą można uporać sie chemicznie, ale nie opisuje tego, bo nie mialem takich przeżyć.

:arrow: do sciągania anody ludzie stosują i chwalą sobie kreta w granulkach, robimy roztwór wkladamy i jakos to tam schodzi - nie próowałem jeszcze, ale pewnie spróbuje.

z farbą dużo lepiej, znamy środki typu scansol, a i papierkiem sie raz dwa da, starać sie, scierać powłoke trzeba możliwie najmniej inwazyjnie, bez robienia głębokich rys!

UPRZEDAJĄC PYTANIA: klar, przeźroczysty lakier, psuje efekt polerski!

PAPIERY: pózniej papiery wodne, często moczyć, bo szybko brudzi się na ciemny pył, jedziemy aż do momentu, kiedy proces gładzenia ustaje, poprostu tak długo, az dalsze jechanie nic nie daje zaczynamy od :

(wartosci orientacyjne, bo kazda firma ma czesto inne)

600 - możliwie dlugo, żeby DOKŁADNIE rysy po sciaganiu powloki usunąc, przepalenia itd
800 -też mozliwie długo
1200 - dosc dlugo
1800 - no bez przesadyzmu
2000 (i wiecej) - jak najdłuzej od tego zalezy wsumie efekt polerki, ma być ideaaaaalnie gładkie, pózniej pasta polerska, konkretna, od biedy pasta tempo.
[gradacja papierów może sie troche róznic, rózne firmy róznie dają]

PASTY: Co do samych past, ja dziele je na dwa rodzaje:

-takie w postaci kremów, past itd -, tu najlepsze są AUTOSOL, FARECLI [ w formie takiej pasty, w tubkach], są dość drogie, dostępne na allegro, smarujemy nimi filc, wiertarke miedzy kolana, i spokojnie, dokładnie aż do skutku śmigami elementem po filcu, od biedy można użyć pasty Tempo[strasznie chlapie na filcu!]

-takie w postaci jakby gliny, tudzież kredy - ja stosuje od siebie właśnie te, bardziej techniczne, oznaczone literkami i cyferkami, poszukać na allegro, zawsze opisane sa do czego [w tym materiał, i czy jest to polerowanie wstępne, czy końcowe itd] wtedy do rozkręconego filcu przykłada się tube/bryle pasty, zabarwiając lekko filc, polerowanie przebiega tak samo jak wyżej. [podobno mozna tez dolac do tuby troche oleju, by zmiękczyć paste, dla lepszego rozprowadzenia, ale za to nie ręcze - bo tego nie stosuje.]

- kreda - na koniec, jesli komuś zależy na idealnym połysku, polerke robi ręcznie, delikatnie, użyć mozna kredy - tak, normalnej szkolnej kredy

WYKOŃCZENIE: - na sam można dać TEMPO w tubce nabłyszczająca [dostępna na prawie kazdej stacji], wtedy dajemy na szmatke, i jazda. Nie którzy też natłusczają lekko powierzchnie, dla dluzszego utrzymania się efektu - ja tego nie stosuje, a natłuszczanie powierzchni moim zdaniem psuje efekt.



-ALUS Głownie poleruje się aluminium, chociaz z doświadczenia wiem, że są takie, których wręcz nie da sie doprowadzic do lustra,
no i Aluminium się utlenia - matowieje, co jakis czas, nawet ręcznie warto poprawić.

-STAL [choć pamietając o tym że stal rdzewieje], stal nierdzewną też sie da, bardzo ciekawie to wygląda , choć znacznie ciężej bo twardszy metal, jednak gdy juz wypolerujemy, polerka utrzymuje sie dłużej, a z tym rdzewieniem to też nie jest takie hop hop, zwykła woda, dobrej stali, praktycznie nie rusza, jesli czesc nie jest na nią dlugo narażona, gorzej z wodą z solą, tego trzeba sie MOCNO USTRZEGAĆ. i Stali również nie radził bym lakierowac tak, że sobie popsikamy... jeśli nie będzie profi, zawsze beda jakies pory w lakierze, pod ktorymi wilgoć będzie trzymała, i będzie rudo

-MAGNEZ czyli dolne golenie amortyzatorów, nie wiem co i jak dokladnie, ale generalnie podobnie do alusa, da się.




http://is.pinkbike.com/photo/2248/pbpic2248837.jpg < przykładowa klamka moja
http://is.pinkbike.com/photo/2813/pbpic2813931.jpg < przykładowy moj mostek stary
http://is.pinkbike.com/photo/3906/pbpic3906273.jpg < piaścik
http://is.pinkbike.com/photo/4333/pbpic4333908.jpg < na szybko, manetka na breloczek


i masz błysk&blask

PS, to co napisałem, to głownie moje obserwacje, i głownie moje doświadczenie, wiec nie biore odpowiedzialonosci za ewentualne szkody


PAMIĘTAJCIE TRZYMAĆ OPIŁKI I PYŁ Z ALUSA ZDALA OD MORDY I RYJA, JEST BAAAŁDZIO NIEZDROWE
Tekst został napisany przez użytkownika Adaśko z Bikeaction.pl .Ja dostałem od niego certyfikaty ze mogę go tu rozpowszechnić

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.wcf.pun.pl www.iw.pun.pl www.xxhogwartxx.pun.pl www.powinnoscasg.pun.pl www.rozowa.pun.pl